mode


Monday 22 August 2011

Mesir Bumi Anbia' - Episod 2

Bismillah.. dengan nama Allah...

Asslamualaikum, salam sejahtera dan salam satu Malaysia..

Bertemu kita dalam entry kali ini dalam Mesir Bumi Anbia' - episod 2... Penerbangan diteruskan lagi.. kami terbang dalam jam 11.30 malam waktu tempatan (Singapura), penerbangan akan mengambil masa 8 jam ke Mesir, lama tu... dalam penerbangan tu ndak juga boring sebab kami di sajikan dengan makanan yang enak-enak, sampai ndak larat aku mok makan sebab kenyang betul. Ada yang melaya movie, ada melayan game..aku pulak tengok movie jak.. lepas tu aku menidurkan diriku...

Tiba-tiba aku dikejutkan dengan pengumuman oleh pilot yang kami akan transit di Dubai International Airport, so kami pun transit selama satu jam. Aku pun ndak ingat jam brapa kami sampai di Dubai, sebab aku masih mamai-mamai lagi masa tu. Memang cantik jugalah airport Dubai ni dan merupakan antara airport yang paling sibuk di dunia, apa ndaknya hampir semua penerbangan akan trasit di Dubai, kira macam centrel airportlah katakan, kalau macam di KL tu KL CENTREL lah. Kami ndak dibenarkan keluar dari airport sebab kami transit ndak lama, satu jam jak.





So kami pun ambil peluang jalan-jalan dalam airport Dubai ni. Memang cantik dan menawan sekali. Airport Dubai juga merupakan tempat shoping yang terkenal@ free duty. So barang-barangnya pun murah-murah, terutamanya barang-barang eletronik. Aku ndaklah bershoping hehe : ), sebab pertama kali ke oversea, so ndak tau apa-apa. Lagipun ndak da bajet time tu, biasiswa belum dapat lagi. Sedar ndak sedar masa berlalu pergi, ndak cukup masa satu jam untuk round-round airport Dubai ni. So kami pun meneruskan penerbangan kami ke bumi Mesir.



Dalam penerbangan ke Mesir, sempat lagi aku minta psokad dengan pramugari dan aku pun menulis poskad untuk dikirim buat family ku di kampung. Rindu ku bertandang, tiba-tiba aku merasa sedih dan rindu pada keluargaku : (. Aku ndak akan lupa segala pengorbanan mu wahai ayah dan ibuku, aku akan belajar bersungguh-sungguh dan mengubah nasib keluarga kita. Aku menanam niat dalam hatiku, agar aku berjaya dalam pelajaran ku...

Kita akan berjumpa di episod akan datang.... 

p/s Aku selamat sampai di bumi Mesir....

No comments: