mode


Thursday 11 August 2011

Aku Diuji lagi...

Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Pemurah....

Asslamualaikum dan salam sejahera....

Kembali lagi kita dalam entry baru.. setelah beberapa hari aku ndak meng'entry'kan diriku ini. Ectully semalam lagi aku mau buat entry baru, tapi housemate aku guna komputer, dia main game. Tunggu punya tunggu ngantuk lah pulak, so lepas sahur nilah aku amik kesemptan sebab dia masih tidur. Aku kejutkan dia untuk sahur, rupa-rupanya awal lagi dia bersahur. 

So "aku diuji lagi".. tajuk entry kali ini. Sebenarnya banyak sudah ujian yang aku tempuhi sebelum-sebelum ni. Kali ini aku diuji lagi dengan kehilangan barang yang baru aku beli. Semalam@kelmarin, aku kehilangan kasut yang baru aku beli@belum setahun jagung aku pakai, extually aku belum pakai lagi kasut tu. Aku niat mau pakai kasut tu kemarin, cari punya cari aku ndak jumpa dengan kasut aku tu. Ndakkan aku salah simpan.  Kasut tu aku simpan dalam ofis aku, dibawah meja. So aku yakin kasut tu sudah hilang. Aku ada beli dua pasang, satu untuk adik aku, dan satu lagi untuk aku, sama saiz@sama patern. Aku belikan adik sebab kasut adik aku hilang. Sekali aku lah pulak yang kehilangan kasut. Aku bagi tau adik pasal kasut tu hu3, sedihnya aku time tu, ni lagi dibulan Ramadhan yang mulia ini. Ndak pa sabar-sabar, aku pujuk hati aku. Aku bagi tau adik, ada cleaner selalu datang bersihkan ofis, so aku ndak maulah tuduh2 dorang yang amik. Adik suruh tanya dengan cleaner tu mana tau dorang ada nampak@terambil kasut tu. So aku pun tanyalah dengan sopan dan santunya dengan dorang. Dorang cakap ndak da nampak pun, kalau ada pun mana dorang mok mengaku. 

Nasib baik ada aku terpujuk dengan kisah adik aku dalm blognya, mengenai he'HEBAT'an diri kita dalam menampilakan sesuatu. Ini adalah antara kata-kata hikmat dan kata-kata semangat dari adik aku : 

"..bukan HEBAT yang kau perlu tampilkan, tapi cukup dengan menampilkan siapa sebenarnya diri kau.selesa dengan siapa sebenarnya diri kau. jadilah diri kau yang sebenar , maka esok akna jadi baik2 saja... maka, pada keesokan harinya aku masih rasa HEBAT tetapi dengan menjadi diri aku sendiri.... dengan apa yang aku ada ... buat pertama kalu aku sa melakukan sesuatu yang paling paling paling benar."

Adakah dengan hilangnya kasut aku tadi aku sudah tidak rasa HEBAT lagi? kita jangan lupa rezeki itu datang daripada Allah, Allah boleh memberi dan mengambil sekelip mata daripada kita. So aku pun pujuk hati aku, adik tempat aku mengadu, apa boleh buat bukan rezeki aku. Biarlah kasut tu hilang, jangan orang yang aku paling 'sayang' yang hilang hehehe... hari2 aku mesej dia... kejutkan sahur... kalau aku pigi kerja aku bagi tau... tiap saat, jam, hari aku sentiasa ingat dia, rindu dia, sibuk macam mana pun aku tetap ingat dia. Tapi ingatkah dia pada aku, rindukah dia pada aku.. sayangkah dia pada aku..hanya dia yang tau.. wah jiwangnya.... Yang penting aku saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaayangdengan dia...

K ndak lama lagi solat subuh.. bagi kawasan Kota Kinabalu dan yang sewaktu dengannya... rasanya tu jak entry aku dipagi subu yang hening ini... rasa lega bila dapat meluah ni kan hehehe.. so panjang umur murah rezeki kita jumpa di entry yang akan datang...

p/s Jangan lupa besyukur pada Allah di atas kurniaan rezeki daripadaNYA... sabar dengan segala ujianNYA






1 comment:

Anonymous said...

awal yang baik